fredag, augusti 15, 2008

Breaking Dawn

Alla vet att man inte ska göra det, men ALLA gör det ändå någon gång. Gör nåt annat är jobb-relaterade saker på jobbet, dvs. Det finns väl inte någon människa som någon gång inte gjort ett privatsamtal under arbetstid, någon som inte skickat sms till en polare, någon som inte suttit vid datorn med ursäkten om att göra något pappersarbete, men som istället sitter och surfar. Även jag gör sånt. ;P

Jag har läst Breaking Dawn av Stephenie Meyer. Jag har dock haft så fullt upp att jag inte hunnit skaffa den förrän i början på veckan, och jag kunde inte börja läsa den förrän i förrgår. Jag har dock varit en stygg flicka och läst på jobbet. Jag läste ut den för drygt två timmar sedan, och som alltid när jag precis läst ut en riktigt bra bok är jag helt matt i kroppen. Puuuuh. Det var verkligen den där bubblan som omslöt mig, som så få böcker verkar göra på sistone. Det är nog faktiskt bara Twilight-serien som lyckats sluta den där bubblan runt mig det senaste året, trots att jag läst (eller i alla fall börjat läsa) en himla massa andra böcker också. Det tar alltid ett litet tag innan jag kommer ur den där bubblan när boken är klar, och den följs alltid av en stark besvikelse över att boken är slut och en otrolig vilja att läsa om den bara för att få uppleva allt igen.

Det finns vissa serier som jag kan läsa fanfiction om, men Twilight är inte en av dem. Den är för perfect som den är för att jag skulle vilja förstöra den med material som INTE är skrivet av Stephenie Meyer. Just nu kan jag knapp bärga mig tills Twilight kommer ut som film (med Robert Pattinson som Edward Cullen och Kristen Stewart som Bella Swan). Jag längtar även tills det tillfället då Midnight Sun kommer ut, om den kommer komma ut överhuvudtaget. Midnight Sun är Twilight sett ur Edwards perspektiv, och det första kapitlet är helt underbart, och jag vill bara ha mer!

Nåja, nu ska jag sluta blogga och fortsätta jobba. Jag har ju bara två dagar kvar av "sommarjobbet", innan jag går tillbaka till skolbänken på onsdag. :D

Inga kommentarer: