måndag, september 29, 2008

Oh my gosh...

Varför är jag ens villig att gå igenom detta? Shit alltså.

Bara för att jag vet att jag inte får äta allt det där, gör ju bara att jag blir mer och mer sugen på det. Det började med att jag var sugen på att ta ett glas cola. Sedan blev jag sugen på cola-remmar. Sen ville jag dricka cola igen. Nu är det mjukglass med tutti-frutti-strössel som häckar i bakhuvudet. UGH! Kommer jag palla månaden som är minsta tiden för mitt och Almas experiment utan godis, chips, dricka och andra allmänna onyttigheter? Just nu känns det inte som att det kommer funka.

Jag tror att jag kommer göra så att jag skippar allt sånt i en månad, och sedan kanske jag får äta och dricka sånt på helgerna, eller bara lördagar, eller nåt liknande. Dammit, jag kan göra det, och motionera mer än vad jag redan gör. Aw fuck it, hur ska jag palla? Nu när jag tänker på det mer så blir jag ju bara mer sugen. När jag dessutom vet att vi har cola i kylen så blir jag ju inte mindre frestad heller. :S

Kunde vi inte sagt bara en vecka till att börja med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det har ju bara gått en dag! :)
När man väl varit utan det en månad så är det faktiiskt inte lika jobbigt. Och visst man kan ju sätta det till en dag i veckan då.
Men kämpa på, jag tror på dej! :)