fredag, november 28, 2008

>.<

Dammit. Min tunga värker. :( Jag bet mig i tungan typ tre gånger idag på träningen när vi skulle bygga (jag vet verkligen varför heller, kan ha haft nåt att göra med att jag förberedde mig på att ropa ramsan), och nu värker den som sjutton. *ow*

Imorgon är det pluggning och storbak som gäller, så jag ska gå och lägga mig inom kort. Heléne och Emma ska komma till mig, så ska vi baka inför skyltsöndag, och före och efter det måste jag läsa kurslitteraturen till vetandets grund, eftersom vi ska ha seminarie-dag på onsdag (tror jag det är, har inte kalendern brevid mig just nu).

Det var en sak jag inte trodde skulle hända mig. Att han en kalender för att hålla koll på när, var och hur jag skulle göra saker. Förurt har mitt liv alltid haft ett fast, rullande schema, där alla måndagar sett likadana ut, alla tisdagar också osv. Det har aldrig varit särskilt svårt att hålla reda på. Men nu, när universitetschemat är så otroligt oregelbundet så måste jag ha en kalender för att hålla koll på när jag ens kan träffa mina kompisar. Ingen vecka är den andra lik, och på det läggs en himla massa skolarbete, plus lite diverse saker som jag måste ordna med föreningen.

Puh, jag kan bara säga att det kommer bli en lättnad att inte vara ordförande nästa år, jag måste få koncentrera mig mer på min utbildning just nu känner jag. Förhoppningsvis finns det väl någon som kan ta över efter mig, annars vet jag inte vad vi ska göra. Det har varit himla kul, men jag har helt enkelt inte tid, känner jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dattan, Outlook 2007, syncad med sin smartphone = schema utan någon jävla kalender :D.