söndag, november 23, 2008

Hmmm...

Jag sitter vid köksbordet just nu, men jag borde egentligen sitta och läsa Human Dynamics inför seminariet som vi kommer ha imorgon eftermiddag. Jag har inte alls läst väldigt mycket än, och hela boken ska vara läst till imorgon, men så fort jag tänker börja läsa kommer jag på en hel massa andra saker som är både mer interssanta och roligare att göra än att läsa Human Dynamics. Jag börjar verkligen känna igen hemtente-syndromet från visby som börjar härja. :P

Wallander är på tvn och jag undrar lite vagt varför ungen pratar skånska, medan varken mamman, pappan eller någon annan i hans omgivning pratar något som är ens NÄRA skånska. Sånna grejer stör mig verkligen, varför tänker inte castingfolket på det? Om filmen utspelar sig i skåne är det väl logiskt (och det kan det väl hända att den gör, jag är inte särskilt insatt) men om en liten unge är den enda i hela filmen som snackar skånska försvinner "verkligehetsfaktorn" rätt snabbt.

Nu ska jag bara skriva ett snabbt inlägg om skyltsöndag på IceClimbers blogg, och sedan ska jag väl fortsätta läsa Human Dynamics, och fortsätta bli distraherad, som vanligt.

Inga kommentarer: