fredag, mars 14, 2008

Tristessen tar över.

Jag har ingenting att göra, så jag sitter i stort sett bara framför datorn och väntar på att klockan ska bli tolv så jag har ett vettigt skäl att gå och lägga mig. Jag är trött, uttråkad och allmänt less på att vara vaken, men av någon anledning känns det fel att gå och lägga sig innan klockan är tolv en fredagkväll.

Det var i alla fall sista dagen på vikariatet på firman idag. Så nu kan jag återgå till att vara uttråkad hemma istället för att sitta på firman och ha tråkigt. :P Förhoppningsvis får jag väl ut litegrann i lön efter skatt. Eller, ja, jag vet ungefär hur mycket jag kommer få ut, jag är bara lite osäker på när jag ska ta ut det.

Brorsan är på fest, har redan hunnit skjutsa honom två gånger idag. Hoppas han har roligare än jag har i alla fall.

Jag har kommit fram till att jag använder "i stort sett" väldigt ofta nuför tiden. På diverse olika forum skriver jag det i alla fall fyra gånger per dag, oftast utan att jag ens tänker på att jag gör det. Jag undrar om det kommer bli som mitt överanvändande av "dock" som jag hade ett tag förra året. Jag la in "dock" överallt där jag kunde komma undan med det. Mina uppsatser och inlämningar innehöll oftast ett tiotal "dock", men lärarna klagade inte iaf.

Nej, nu tror jag att jag ska ta ut linserna och kanske dricka ett glas vatten. Bara tjugo minuter kvar tills klockan blir tolv och jag har en ursäkt att gå och lägga mig. Det dumma är att jag vet att när klockan väl blir tolv kommer jag ha hittat nåt att göra, så då kommer jag lika fullt inte gå och lägga mig. Aja, försöka duger väl.

Inga kommentarer: